Monday, June 1, 2009

Bila Hati ini Tersentak!!!!

Dalam gambar ini berbaju hijau itu lah ibuku..Embok Chik bt Abu dan ayahku Ahmad Fuaad Hassan with my brother and sisters..




Hehe..sesiapa baca mesti tertanya nape hati aku tersentak atau ayat yg lebih power 'tersentap' mendengar kata2 yang keluar dari mulut ibuku..hehe..

Nak tahu apa yg ibuku katakan sehingga otak ini mula berfikir..hehe..Semua yer bermula dalam kereta bila aku dengan abah dan mak nk pergi ke kebun petang tue..Entah macam mane aku tersebut pasal hadiah birthday..hehe..

Sekali mak pun jawab..Sepatutnya setiap kali nk sambut hari lahir, orang patut diraikan bukan anak tapi ibu yang mengandungkan yer..Bayangkan 9 bulan mengusung perut kesana sini,bertarung nyawa utk melahirkan ank..Menjaga ketika sakit, memberi makanan dan tempat tinggal yang secukup yer..Bayangkan betapa besarnya jasa ayah dan ibu..

Oleh itu, aku nak ajak la pembaca blog dan juga rakan2ku apabila tiba tarikh hari lahir kita fikirla apa yang boleh kita beri pada ibu kita yang telah melahirkan kita pada tarikh tersebut..Sama-sama la kita mendoakan kesejahteraan ibubapa kita..Dan mereka dpat melihat kejayaan kita, merasa bila kita menjaga mereka pula..

MAKA

SAYANGILAH IBUBAPA KITA DAN JAGA LA MEREKA SELAGI MEREKA MASIH ADA..

1 comment:

Anonymous said...

When will you post again ? Been looking forward to this !